BRP Finland
SKAPAR VARUMÄRKESPROFIL FÖR SNÖSKOTRAR
Brand ID:s högkvalitativa design-foliering håller även i de extrema nordiska förhållandena.
KVALITET OCH KREATIVITET
Ända sedan J-A Bombardier grundade sitt företag år 1937 har BRP betytt kvalitet och kreativitet. Grundarens pionjäranda är ett arv som BRP har tagit till sig och i och med det kunnat ständigt växa och bryta gränser.
I dag garanterar cirka 10 000 människor runt om i världen att företagsgrundarens pionjäranda lever kvar även i BRP-snöskotrar och fyrhjulingar.
DESIGN SOM STICKER UT
Samarbete mellan Brand ID och BRP började redan i början av 2000-talet. BRPs folieringslösningar kom från Nordamerika, men företaget ville att produktionen skulle ske närmare fabriken i norra Finland. Efter de första försöken ändrades folieringskraven: man ville ha mer imponerande design och flera skikt.
Brand ID investerade i egen produktion och kunde leverera mer högkvalitativa produkter för BRP. Efter det flyttades hela produktionen till Finland.
Brand ID:s flexibilitet, reaktionstid och stabil kvalitet syns i foliering vilket har en direkt påverkan på konkurrensförmågan. Förtroendet grundar sig på öppna samtal vilket är en förutsättning för smidigt samarbete, säger BRP:s produktions- och materialchef Perttu Pörhölä.
Brand ID levererar högkvalitativa produkter som uppfyller alla krav och levererar rätt antal och i rätt tid. Under årens lopp har produkterna ändrats och nu står design i fokus. Det gör att produkterna sticker ut.
KRÄVANDE PRODUKTER
Modern designfoliering hjälper till att bygga BRP:s och dess produkters varumärkesprofil. Produkter för krävande förhållanden utsätts för riktiga utmaningar.
Till exempel ska man ta hänsyn till påverkan av snöskoterhuvans material på hållbarheten på folieringen, tålighet mot UV-strålning och påverkan av reflexioner särskilt på våren. Foliering ska sitta kvar även vid ungskogsgallring när grenar som transporteras slår mot snöskoterns sida.
BRP FINLAND OY
- Europas enda snöskoterfabrik som ägs av kanadensiska BRP Inc.-konsernen sysselsätter cirka 350 personer.
- Omsättning 334 Mn euro (2017)
- Varumärken: Lynx- och Ski-Doo-snöskotrar, Can-Am-fyrhjulingar och tvåsitsiga fyrhjulingar, Sea-Doo-vattenskotrar, Can-Am-Spyders och Evinrude-utombordare
- Marknadsledare i snöskotrar