Säljställ bygger varumärket

12 jan. 2022 16:14
30 dec. 2021 11:29
8 dec. 2021 11:25
17 sep. 2021 09:18
30 juli 2021 15:41
30 juli 2021 14:02
28 maj 2020 14:00
1 apr. 2020 09:00
26 mars 2020 08:00
13 mars 2020 12:00
19 feb. 2020 15:12
24 jan. 2020 08:30
7 jan. 2020 08:30
1 jan. 2020 08:00
2 dec. 2019 15:00
20 nov. 2019 12:39
18 nov. 2019 13:29
2 okt. 2019 12:05
13 sep. 2019 12:01
11 sep. 2019 11:01
22 aug. 2019 14:00
12 juni 2019 13:00
5 juni 2019 13:00
23 maj 2019 16:01
31 jan. 2019 16:01
11.9.2019 11.01

Brand ID tillverkar de mångsidigaste produkterna i Finland för butiksmarknadsföring av nästan vilka material som helst: papp, kartong, plast, trä eller metall samt kombinationer av dessa. Både butiksmarknadsföring och exponering kan ske smidigt under samma tak. Brand ID använder spetsteknik för att säkerställa varumärkets enhetlighet.

– Med Finlands största offset-tryckmaskiner och omfattande kunskaper inom utskrifter och
serietryck hjälper vi kunderna att utveckla sin affärsverksamhet. Vi kan trycka även stora ställ helt och hållet med offset, berättar Tero Luoma, VD för Brand ID:s säljställsverksamhet.

Brand ID Puuvillan Citymarket006.jpg

Studie: säljställ mångdubblar försäljningen

Bra design gör säljställen kostnadseff ektiva: Optimering av antalet delar i ställen samt
konstruktionsdetaljer som påskyndar montering och påfyllning underlättar kostnadseff ektiv hantering och kontroll av produkterna. Samtidigt säkerställs optimal skyltning i butiken med stöd av elektroniska eller tryckta monteringsanvisningar. Ett väldesignat ställ med högklassigt tryck ökar varumärkets synlighet och underlättar kundernas köpbeslut. Butiken kan börja sälja även en okänd produkt om den får ett separat ställ. Om produkten
säljer får den en fast hyllplats.

– Tack vare moduler kan ställens konstruktion göras enhetlig, vilket ger ett rogivande intryck och ökar försäljningen. Ställ av olika storlek och höjd bredvid varandra kan ge ett rörigt intryck. I designarbetet kan vi tidigt ta hänsyn även till detta, när vi ser vilket sortiment av ställ som kunden har, säger Sales Manager Mira Eklund.

– Ställ ger större uppmärksamhet och möjlighet till impulsköp än hyllor. Studier visar att en produkt säljer mångdubbelt mer om den har ett eget ställ, berättar Sales Manager Seija Fabritius, som har nästan 30 års erfarenhet av säljställ.