BRP Finland

Moottorikelkkojen brändi-imagoa rakentamassa

Brand ID:n design-teippaukset tarjoavat pitävää laatua myös pohjoisiin ääriolosuhteisiin.

Laatua ja luovuutta

Siitä asti kun J-A. Bombardier perusti yhtiönsä vuonna 1937, BRP on merkinnyt laatua ja luovuutta. Perustajan uraauurtava asenne on perintö, jota vaalimalla BRP on pysynyt jatkuvalla kasvu-uralla ja kyennyt rikkomaan rajoja.

Tänä päivänä noin 10 000 ihmistä ympäri maailmaa varmistaa, että yhtiön perustajan pioneerihenki elää myös BRP-moottorikelkoissa ja -mönkijöissä.

Näyttävämpää designia

Brand ID:n ja BRP:n yhteistyö alkoi jo 2000-luvun alussa. BRP:n tuoteteippaukset tulivat Pohjois-Amerikasta, ja yritys halusi niiden valmistuksen lähemmäksi Suomen tehdasta. Ensikokeilun jälkeen tuoteteippien vaatimukset muuttuivat: haluttiin näyttävämpää designia ja monikerroksisuutta.

Brand ID investoi omaan tuotantoonsa ja pystyi toimittamaan BRP:lle laadukkaampia tuotteita. Sen jälkeen koko valmistus siirtyi Suomeen.

– Brand ID:n joustavuus, reagointiaika ja vakaa laatu näkyvät teippauksissa, joilla on suora vaikutus kilpailukykyyn. Luottamus perustuu avoimeen keskusteluun, joka on sujuvan yhteistyön edellytys, BRP:n tuotanto- ja materiaalihallintojohtaja Perttu Pörhölä kertoo.

– Brand ID toimittaa vaatimusten mukaisia laadukkaita tuotteita oikean kokoisissa erissä ja oikeaan aikaan. Vuosien varrella tuotteet muuttuvat ja design on korostunut valtavasti. Sillä saadaan tuotteet erottumaan.

Vaativia tuotteita

Modernit design-teipit auttavat rakentamaan BRP:n ja sen tuotteiden brändi-imagoa. Vaativien olosuhteiden tuotteisiin liittyy myös muutoshaasteita.

Esimerkiksi moottorikelkan kuomun raaka-aineen vaikutus design-teippauksen pysyyvyyteen, UV-säteilyn sieto ja heijastumien vaikutus erityisesti keväällä pitää ottaa huomioon. Teippausten on pysyttävä paikoillaan esimerkiksi risusavotassa, kun kyydissä olevat oksat hakkaavat kelkan kylkeen.

BRP Finland Oy
  • Kanadalaisen BRP Inc. -konsernin omistama
  • Euroopan ainoa moottorikelkkatehdas
  • Työllistää n. 350 henkilöä
  • Liikevaihto 334 M€ (2017)
  • Tuotemerkit: Lynx- ja Ski-Doo-moottorikelkat, Can-Am-mönkijät ja rinnakkain istuttavat mönkijät, Sea-Doo-vesijetit, Spyder-roadsterit ja Evinrude-perämoottorit
  • Moottorikelkkojen markkinajohtaja