Ota yhteyttä

Miten toteutetaan globaali brändäysprojekti?

18.11.2019 13.29


Brand ID on liittynyt globaaliin Glimma-verkostoon, jonka avulla kansainvälisesti toimivat yritykset saavat maailmanlaajuista brändipalvelua. Mitä se sisältää ja kuinka temppu tehdään?

Glimma eli Global Image Management on maailmanlaajuinen verkosto, joka kokoaa yhteen brändistrategian, suunnittelun, kehittämisen, materiaalivalintojen, tuotannon ja asennuksen asiantuntijoita. Verkosto tarjoaa globaalia brändipalvelua maailman tunnetuimmille yrityksille.

Glimma-verkoston ansiosta yritys saa projektipalvelut ja voi helposti toteuttaa toimipaikan tai ajoneuvojen uudelleenbrändäyksen, jonka Brand ID hoitaa Suomesta käsin yhdeltä luukulta. Glimma onkin tiivis verkosto globaalia palvelua paikallisella osaamisella. Brand ID pitää Glimman asiakkaaksi siirtyvien kansainvälisten yritysten lankoja käsissä, jotta asiakas voi keskittyä huolettomasti omaan toimintaansa.

Missä päin maailmaa tahansa

Monelle yritykselle tuottaa haasteita tietää, miltä heidän ajoneuvonsa tai toimipaikkansa maailmalla näyttävät ja miten oma brändi näkyy eri paikoissa. Varsinkin yritysilmeiden uudistusprojekteissa on tärkeää saada tietoa dokumentoidusti, jotta voidaan saada konkreettinen vertailu ennen ja jälkeen projektin. Glimman kansainvälinen tiimi kokoaa tarvittaessa yhteen brändistrategian, suunnittelun kehittämisen, materiaalivalintojen, tuotannon ja asennuksen asiantuntijoita. Maailman suurimpiin verkostoihin kuuluvalla Glimmalla on 400 toteuttavaa kumppania maailmanlaajuisesti. Täydellinen avaimet käteen -ratkaisu tuottaa brändiratkaisuja, jotka toimivat kaikilla markkinoilla.

– Glimman ansiosta voimme tarjota huomattavasti laajempaa branding-palvelua. Globaali projektointipalvelu missä päin maailmaa tahansa on vertaansa vailla kaikille kansainvälisesti toimiville yrityksille. Näin yritykset saavat ulkomailla tapahtuvien brändäystoimenpiteiden auditointi- ja projektipalvelut Brand ID:n kautta Suomesta, toimitusjohtaja Juha Heljakka kertoo.
 

Brändinhallintaa ja projektiosaamista

Brändin tunnettuus ja näkyvyys ovat vahvasti riippuvaisia brändin yhteneväisestä ilmeestä. Brändinhallinta on vain yksi osa branding-palvelua, johon voi liittyä esimerkiksi myymälämainonnan toteutukset, konseptisuunnittelu sekä ajoneuvomerkinnät ja -teippaukset, jotka kasvattavat suosiotaan. Autojen, myymälöiden ja toimipisteiden brändäyksen lisäksi Brand ID tarjoaa dokumentaatiopalvelua.


– Myymme palvelua kansainvälisten yritysten johdolle ja markkinoinnille hyödyntäen koko Glimma-verkostoa ja organisaatiota. Glimman globaalin verkoston asiakkaat ovat yhtä lailla Brand ID:n käytettävissä. Esimerkiksi Airbusille on tehty toimipaikkojen visuaalinen kartoitus ja suunnitelma, ja Jack & Jones -ketjulle kansainvälisen uudistuksen Suomen osuus, jonka Brand ID toteutti, Heljakka luettelee.