Etran ryhtiliike: Selkeä uusi ilme on yhtenäinen

14.6.2022 klo 13.33
2.6.2022 klo 11.52
2.6.2022 klo 11.24
2.6.2022 klo 11.08
2.5.2022 klo 9.39
2.3.2022 klo 17.05
2.3.2022 klo 16.25
9.2.2022 klo 13.01
2.2.2022 klo 14.45
2.2.2022 klo 14.19
12.1.2022 klo 16.14
30.12.2021 klo 11.29
8.12.2021 klo 11.25
1.11.2021 klo 15.40
17.9.2021 klo 9.18
20.8.2021 klo 12.04
30.7.2021 klo 15.41
30.7.2021 klo 14.02
14.6.2021 klo 12.46
1.6.2021 klo 13.48
31.5.2021 klo 14.57
29.4.2021 klo 10.26
27.4.2021 klo 10.31
31.3.2021 klo 17.04
31.3.2021 klo 13.40
22.2.2021 klo 16.06
29.5.2020 klo 15.00
28.5.2020 klo 14.00
14.5.2020 klo 12.00
1.4.2020 klo 9.00
26.3.2020 klo 8.00
13.3.2020 klo 12.00
3.3.2020 klo 13.41
3.3.2020 klo 12.28
19.2.2020 klo 15.12
14.2.2020 klo 8.30
28.1.2020 klo 14.35
27.1.2020 klo 14.49
24.1.2020 klo 8.30
15.1.2020 klo 15.27
7.1.2020 klo 8.30
31.12.2019 klo 8.00
2.12.2019 klo 15.00
20.11.2019 klo 12.39
18.11.2019 klo 13.29
2.10.2019 klo 12.25
13.9.2019 klo 12.01
11.9.2019 klo 11.01
30.8.2019 klo 15.01
22.8.2019 klo 14.00
31.7.2019 klo 15.27
12.6.2019 klo 13.00
5.6.2019 klo 13.00
23.5.2019 klo 16.01
2.3.2022 16.25

Monta merkkiä edustavissa yrityksissä oma brändi saattaa jäädä taka-alalle. Teollisuustuotteiden erikoisliike Etra Oy:n päätti tehdä myymäläuudistuksen yhteydessä rohkean ryhtiliikkeen. Oma ilme, selkeä osastointi ja uudet elementit, kuten näyttävät suurkuvatulosteet värittävät nyt myymälöitä. Erottuvuudesta hyötyvät niin asiakkaat kuin eri tuotemerkkien edustajat. Onnistuneen muutoksen toteutti valtakunnallinen yhteistyökumppani Brand ID.

Etralla on 40 Megacenter-myymälää Suomen eri puolilla. Eteläisin on Helsingin Herttoniemessä, pohjoisin Kittilässä. Yritys paini saman haasteen kanssa kuin moni muukin yritys, jossa on monen merkin edustus.

Brändit toivat myymälään omat logonsa ja tuotetelineensä, mikä kirjavoitti yleisilmettä. Halusimme koota tuotteet selkeästi oman kattobrändimme alle ja vahvistaa omaa ilmettämme. Lisäksi tavoitteena oli parantaa asiakaspalvelua, selkeyttää osastointia ja helpottaa tuotteiden löytymistä, taustoittaa markkinointipäällikkö Tiina Tulimaa.

etra2.jpg

Tunnistettavuus tärkeää

Projektipäällikkö Sanna Mattinen korostaa, että yhteistyökumppania valikoitaessa kriteerit olivat kovat.

Megacenterit ovat kaikki hieman erilaisia, ja vuosien saatossa myymäläpäälliköt tehneet yksilöllisiä ratkaisuitaan. Halusimme yhtenäistää ilmeen selkeästi tunnistettavaksi, hän kertoo. 

Suuri uudistus vaati tarkkaa taustatyötä, joten yritys halusi ehdottomasti yhteistyökumppaniltaan teknisen toteuttamisen lisäksi myös vahvaa visuaalista näkemystä. Brand ID:n valinnan vaakakupissa painoikin vahva suunnitteluosaaminen. 

etra.jpg

Luotettavaa työtä alusta loppuun

Tiina ja Sanna kehuvat yhteistyötä luontevaksi työkaverisuhteeksi. 

Valintaa puolsi myös se, että Brand ID toimii valtakunnallisesti ja asennus hoituu luontevasti Suomen joka puolella. Näin meidän ei tarvitse hoitaa asennuskilpailutusta erikseen joka kohteessa, mikä säästää aikaamme ja tuo kustannussäästöä, Tiina toteaa. 

Brand ID kommunikoi itsenäisesti kulloisenkin Megacenterin kanssa, hoitaa tilaukset, mittaukset ja asennukset. Käytännöllinen elementtipankki on osoittautunut erittäin toimivaksi. 

Uudistaminen on helppoa. Kukin myymälä valitsee pankista tilaansa sopivimmat elementit, mutta brändin eheys ja uskottavuus säilyvät, Sanna täydentää.

Elementtipankki säästää aikaa ja rahaa

Etran tuttu, sinivalkoinen logo säilyi. Sen lisäksi käytössä on tietty määrä elementtejä, joita on helppo päivittää ja yleisilme säilyy.

Myymälöissä uusittiin opasteet, kategoriakilvet ja hyllypäädyt. Lisäksi eloa ja väriä tuovat tyylikkäät tuotekategoriakuvat, suurkuvatulosteet ja lattiateippaukset. Sisäänkäynnin yhteyteen rakennettiin sininen portaali. Brand ID loi myös uusissa Megacentereissä toimivan Etra Cafen ilmeen.

Hyllypäätyihin voi kätevästi vaihtaa ajankohtaisen kampanjan ja nostaa esille vaikkapa uutuuksia tai poistoja. Myös 24/7-noutopisteen valomainokset tilattiin Brand ID:sta.

Asiakkailta ja henkilökunnalta on tullut uudistuksesta paljon positiivista palautetta, myös brändit ovat alun ihmetyksen jälkeen todenneet ratkaisun toimivuuden. Tuotteet on osastoitu selkeästi, joten löytäminen ja tuotevertailu ovat helpottuneet. Kauppa käy ja asiakas tulee uudelleen. Kaikki voittavat, Tiina ja Sanna kiteyttävät

//Tiesitkö? Etra panostaa palveluvarastoihin. Se vie tuotteet asiakkaan luo – sinne, missä niitä tarvitaan. Räätälöity logistinen ratkaisu voi olla oma hylly, Eloc-automaatti tai vaikka kokonainen palvelukontti. Brand ID on yhteistyökumppanina myös näissä uusissa ratkaisuissa.

Myymälät valitsevat sopivat elementit, brändin eheys ja uskottavuus säilyvät

etra3.jpg

”Virran vinkit”

Myymäläilmettä uudistettaessa kannattaa miettiä, kaipaako yrityksen brändi samalla isompaakin freesausta. Lue Brand ID:n myyntipäällikkö Tapio Virran viisi vinkkiä ja ota rohkeasti yhteyttä.  

  1. Suunnittelijamme antavat oman osaamisensa käyttöösi
  2. Saat aina uusimmat innovaatiot ja ideat
  3. Monistettavuus säästää aikaa ja rahaa
  4. Kaikki hoituu yhdestä osoitteesta
  5. Voit seurata projektin etenemistä verkossa reaaliajassa

”Meillä on sinulle aina ässä hihassa”

Brand ID
Tapio Virta
+358 400 620 162
tapio.virta(at)brandid.fi