Erik toteuttaa unelmia

TEKSTI: Maiju Junko KUVAT: Marius Tikkanen 

2.5.2022 klo 9.39
2.3.2022 klo 17.05
2.3.2022 klo 16.25
9.2.2022 klo 13.01
2.2.2022 klo 14.45
2.2.2022 klo 14.19
12.1.2022 klo 16.14
30.12.2021 klo 11.29
8.12.2021 klo 11.25
1.11.2021 klo 15.40
17.9.2021 klo 9.18
20.8.2021 klo 12.04
30.7.2021 klo 15.41
30.7.2021 klo 14.02
14.6.2021 klo 12.46
1.6.2021 klo 13.48
31.5.2021 klo 14.57
29.4.2021 klo 10.26
27.4.2021 klo 10.31
31.3.2021 klo 17.04
31.3.2021 klo 13.40
22.2.2021 klo 16.06
29.5.2020 klo 15.00
28.5.2020 klo 14.00
14.5.2020 klo 12.00
1.4.2020 klo 9.00
26.3.2020 klo 8.00
13.3.2020 klo 12.00
3.3.2020 klo 13.41
3.3.2020 klo 12.28
19.2.2020 klo 15.12
14.2.2020 klo 8.30
28.1.2020 klo 14.35
27.1.2020 klo 14.49
24.1.2020 klo 8.30
15.1.2020 klo 15.27
7.1.2020 klo 8.30
31.12.2019 klo 8.00
2.12.2019 klo 15.00
20.11.2019 klo 12.39
18.11.2019 klo 13.29
2.10.2019 klo 12.25
13.9.2019 klo 12.01
11.9.2019 klo 11.01
30.8.2019 klo 15.01
22.8.2019 klo 14.00
31.7.2019 klo 15.27
12.6.2019 klo 13.00
5.6.2019 klo 13.00
23.5.2019 klo 16.01
2.5.2022 9.39

Rakennatko brändiä? Kaipaako myymäläsi uudistusta? Suunnitteletko kampanjaa? Brand ID Fenix Signin projektinhallinta on saanut paljon kiitosta.

– Halutessasi pääset todella helpolla. Heitä pallo meille ja hyväksy suunnitelma. Hoidamme kaiken muun ja voit itse keskittyä omaan ydinosaamiseesi, projektipäällikkö Erik Mykrä kiteyttää.

Projektijohtaminen on Brand ID:ssa hiottu huippuunsa. Tarkkaan suunniteltu työ johtaa asiakkaan toivomaan päämäärään.

–Käyn asiakkaan kanssa idean kaikessa rauhassa läpi. Pohdimme tärkeät kysymykset kuten mitä, missä ja mihin mennessä. Neuvottelujen pohjalta rakennetaan selkäranka eli selkeä, yksilöllinen suunnitelma. Tätä seuraamalla päästään toteutukseen. Ydintehtävä on pitää projekti aikataulussa ja budjetissa, Erik Mykrä kertoo.

Monta tuoteryhmää samasta kanavasta

Erik tuntee oman toimialansa ja sen parhaat osaajat, seuraa alan kehitystä ja ehdottaa pohdittavaksi uusia vaihtoehtoja. Boksin ulkopuolinen ajattelu tuokin asiakkaalle usein ahaa-elämyksiä.

Brand ID:lla on laaja kattaus eri osa-alueiden osaamista. Tämä antaa asiakkaalle lisäarvoa. Kun asiakas saa monta tuoteryhmää samasta kanavasta, tilaaminen on helppoa ja vaivatonta. Se
säästää myös kustannuksia.

–Annamme myös mieluusti luovaa osaamistamme ja uusia, innovatiivisia ratkaisuja yritysten oman suunnitteluosaston käyttöön. Esimerkiksi juuri toteutunut Fenix Signin yrityskauppa toi taas uutta erikoisosaamista ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia, Erik vinkkaa.

Hän kuitenkin muistuttaa, että valmiiksi hyviä elementtejä ei aina tarvitse romuttaa.
–Vanhasta voi hyvin meikata uuden.

Ohjat tiukasti käsissä

Tutustuttaessa uudistettavaan tilaan mukana on usein asiakkaan omaa väkeä. Ideoita ja toiveita satelee. Erikillä on erinomainen keskittymiskyky, hän perehtyy kohteeseen rauhassa ja ohjaa asiakasta toteutusmahdollisuuksien valinnassa. Kun faktat on lyöty lukkoon, alkaa aikataulutus. Se rakentuu deadlinesta taakse päin.

–Lasken, paljonko kukin työvaihe – suunnittelu, tuotanto, lähetykset, asennukset – vaatii aikaa. Isoissa projekteissa on monta liikkuvaa osaa ja aina pitää varautua myös yllätyksiin. Lehmän hermoista on hyötyä, ja kantapään kautta tulleet opit ovat hyvää pääomaa ongelmanratkaisussa.

Kun projektin kaikki yksityiskohdat on kätelty, aletaan viipymättä töihin.

Erikin esimerkit

  • Ketjujen uudistukset pitää toteuttaa usein hyvinkin nopeassa aikataulussa. Valmista tulee olla samaan aikaan Suomen eri puolilla. Erik esittelee muutaman mieleen painuneen esimerkin.
  • 54 Nesteen automaattiasemaa eri puolilla Suomea muutettiin tänä syksynä expressasemiksi. Hyvällä suunnittelulla ja ammattitiimeillä vaihto sujui kitkatta.
  • Viime vuonna kolme asennusryhmäämme teki tiiviisti töitä ja uusi 300 Neste-aseman ilmeen. Asemia uudistettiin samaan aikaan ja tiukasta aikataulutuksesta huolimatta uudistus onnistui hyvin.
  • Kävimme kahden kuukauden aikana läpi 780 K-kauppaa ja uusimme palvelukehykset. Aika miehekäs homma.

Erik Mykrä

  • projektipäällikkö
  • ikä 33
  • koti Porin Kalaholmassa
  • perheessä vaimo Marjut ja 1-vuotias tytär Ella
  • harrastaa autojen entistämistä, johon soveltaa työssä hyväksi havaittuja projektinhallinnan lainalaisuuksia

Aikataulu ja kustannukset ovat tärkeitä, siksi projektia on ohjattava tiukasti.

Erik Mykrä
projektipäällikkö

–Pidän ohjat tiukasti käsissä ja noudatan sovittua käsikirjoitusta. Näin aikataulut ja kustannukset pysyvät aisoissa. Samat periaatteet ja työmoraali pätevät oli kyseessä kioski tai kauppaketju.

Asiakkaan ei tarvitse huolehtia itse mistään. Projekti etenee sovittujen askelmerkkien mukaan kohti maalia. Halutessaan asiakas voi toki seurata etenemistä reaaliaikaisen sovelluksen kautta. Se kertoo ajankohtaisen tilanteen sanoin ja kuvin. Yksi toisensa jälkeen keskeneräisyyttä osoittavat punaiset pisteet vaihtuvat vihreiksi kunnes – tadaa – koko projekti on valmis.

TIESITKÖ? Brand ID tekee tiimeilleen yksityiskohtaiset asennus- ja turvallisuusohjeet. Näin asentajat eri puolilla Suomea tietävät tarkkaan, mitä tekevät. Tämä säästää kaikkien aikaa, ja
asiakkaan asiantuntijat voivat rauhassa keskittyä omaan ydinosaamiseensa. Etenkin suuret ketjut ovat kiitelleet tätä toimintamallia.

Millaisen kaarakaunottaren helmojen alle mobilisti parhaillaan kurkistaa?